22. februára 2019 Solution

Ako na Facebookovú kampaň?

Na čo všetko si dať pozor pri tvorení Facebookej kampane

Štatisticky je profesionálne nastavená reklama na sociálnej sieti dvakrát účinnejšia a o polovicu menej nákladná ako reklama pripravená narýchlo. Treba si uvedomiť, že budúca úspešnosť akejkoľvek reklamnej kampane, ktorá má viesť k zvyšovaniu vašich príjmov, spočíva hlavne v jej dokonalom zacielení, naplánovaní a samozrejme treba poznať všetky Facebookové kľučky a možnosti. Zaplatiť si post či reklamný banner jednoducho nestačí a samo o sebe sa môže minúť s výsledkom. Úspešná FB kampaň, to sú pravidelné platené posty, dynamický reklamný banner vpravo hore, spravovanie súťaží a účinne nastavený remarketing. Tak, ako vás dokáže správne nastavená facebooková kampaň či profil zviditeľniť a zvýšiť počet obchodov, dokáže vám amatérsky spustená reklama na facebooku skôr uškodiť a očakávaný efekt sa nemusí dostaviť . Čas, ktorý strávi agentúra prípravou účinnej reklamy síce niečo stojí. V konečnom dôsledku je však oveľa kratší a samotná kampaň ďaleko efektívnejšia. A ak vás zaujíma cena, profesionálne spravovanie Facebookovej reklamy vám zabezpečí viac zobrazení, viac kliknutí a viac obchodov za tú istú cenu, ako keď si reklamu nastavujete sami.

Najviac používaný formát

Facebooková reklama v pravom stĺpci (na PC reklama napravo) umožňuje malý obrázok a najčastejšie možno využiť 40 znakov pre nadpis a 90 znakov pre text. Záleží však aj na dĺžke samotného odkazu. Pre istotu si reklamu vždy skontrolujte v náhľade. Rozmery obrázku by mali byť v pomere 1,91: 1. Odporúčame pripraviť si pre FB vždy obrázky v rozmere 1200 x 628. V realite sú potom síce ďaleko menšie, ale väčší rozmer zaručí kvalitnejší obrázok.

Pri reklame na pravej strane sa, na rozdiel od iných formátov, nezobrazí logo FB stránky. Takže nie je možné hneď spoznať, komu patrí. Ak je to pre vás dôležité – typicky u remarketingu, môžete logo vložiť rovno do obrázku. Výhodou reklamy na pravej strane je jednoduché vytvorenie, nižšia cena za kliknutie a rýchle oslovenie veľkého počtu ľudí. Nevýhoda je jasná – musíte byť veľmi struční a malý obrázok takmer nikoho nezaujme. Navyše často priťahuje kliknutia bez valnej hodnoty pre firmu.

Toto všetko je možné nastaviť, aby kampaň bola ešte efektívnejšia:

  • Zobrazená URL – je nepovinná. FB do reklamy automaticky dosadí len názov domény, ak chcete URL upraviť, tu máte možnosť.
  • Text nad obrázkom – je tiež voliteľný. Stojí za to otestovať, či u konkrétnej ponuky je lepšie textom šetriť alebo naopak, byť zhovorčivejší.
  • Titulok – je po obrázku najdôležitejšou časťou reklamy. Mal by sám o sebe vedieť vysvetliť, čo reklama ponúka.
  • Popis pod titulkom – môže potom nadviazať a poskytnúť viac detailov. Tlačidlo je nepovinné, väčšinou mierne zvýši počet kliknutí, ale uberie trochu priestoru pre samotný popis.
  • UTM parametre sú dôležité pre správne meranie výsledku v Google Analytics.
  • Ikonka vpravo hore slúži na zobrazenie reklamy, ako vyzerá „v skutočnosti“. Ak vám nefunguje, je potrebné reklamu najprv uložiť.
  • Rozbaľovacie menu umožňuje zmeniť umiestnenie náhľadu, aby ste sa mohli pozrieť, ako reklama vyzerá na PC, v mobile a pod. Pokiaľ reklamu tvoríte s náhľadom na PC, na mobile môže byť text useknutý.