Máte eshop na WordPresse a chcete efektívne merať svoje objednávky a tržby v nástroji Google Analytics? Pripravili sme krátky postup, ako si jednoducho všetko nastaviť a spustiť.
POSTUP
I. Spustenie elektronického obchodu v nástroji Google Analytics
Otvorte si nástroj GOOGLE ANALYTICS (link: TU)
V menu v ľavej časti kliknite na “ozubené koliečko” – SPRÁVCA
Prejdite do posledného stĺpca – Zobrazenie a kliknite na položku – NASTAVENIE ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
Otvorí sa okno – POVOLENIE ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
Zapnite elektronický obchod kliknutím na VYP.
Taktiež môžete povoliť PREHĽADY rozšíreného elektronického obchodu kliknutím na VYP.
Štítky lievika sú voliteľné, nemusíte definovať nič. Nakoniec dajte ULOŽIŤ
Nakoniec po úspešnom uložení sa zjaví OZNAM – Operácia bola úspešná
II. Výber a inštalácia pluginu
WooCommerce Google Analytics Integration
Prihlásime sa do administrácie Eshopu (Woocommerce) v platforme WORDPRESS. Na nástenke v pravom stĺpci zvolíme kategóriu – PLUGINY a Pridať nový
Nájdeme Plugin pomocou zadania Kľúčového slova vo vyhľadávaní – WooCommerce Google Analytics Integration
Klikneme na tlačidlo – INŠTALOVAŤ TERAZ a následne sa spustí proces inštalácie
Pokračujeme s inštaláciou vybraného Pluginu a klikneme na AKTIVOVAŤ
KONTROLA – Následne skontrolujeme, či aktivácia Pluginu prebehla úspešne a či je vybraný Plugin medzi nainštalovanými Pluginmi. V našom prípade kontrola dopadla dobre. V prípade, že budete chcieť Plugin neskôr vymazať, kliknite na na Deaktivovať.
Vrátime sa do ľavého stĺpca – Nástenka do položky PLUGINY a zvolíme NASTAVENIA
Nasleduje preklik do INTEGRÁCIA (prepojenia WooCommerce s Google Analytics). Licenčný kľúč MaxMind nie je nutné zadať. Cesta k súboru databázy sa prepíše automaticky. Zvolíme Google Analytics pod hlavnou lištou vľavo.
Do prvého riadku je nutné vpísať Google Analytics merací kód – kód sledovania. Ďalej nastavíme DOMÉNOVÉ MENO (Set Domain Name). Ak ho nenastavíme, nič sa nestane. Položka je voliteľná.
Pokračujeme potvrdením MOŽNOSTÍ MERANIA (Tracking Option) podľa vzoru nižšie vyberieme zvolené položky.
Rozšírený Elektronický obchod (Enhaced eCommerce) zadávať nemusíme. Nakoniec dáme všetky zmeny ULOŽIŤ.
Na záver spravíme kontrolnú objednávku v Eshope. Na spárovanie Elektronického obchodu v nástroji Google Analytics je nutné počkať. Niekedy prepis Elektronického obchodu trvá aj niekoľko hodín. Z tohto dôvodu neuvidíme hodnoty Elektronického obchodu v Google Analytics ihneď. To však neznamená, že je systém zle nastavený.
III. Štatistiky
Začneme v pravom stĺpci – PREHĽADY – Akvizícia – Prehľad
Pokračujeme v pravo výberom KONVERZIA – Elektronický obchod
Presúvame sa na stránke nižšie, kde vidíme zdroje návštevnosti podľa AKVIZÍCIE – SPRÁVANIA – KONVERZIÍ
Miera konverzie elektronického obchodu nám už zobrazuje dáta z WooCommerce – Transakcie a Výnosy. Vidíme z analýzy dát, ktorá návštevnosť vplýva najviac na nové transakcie a v akej výške.
Podrobnejšie štatistiky elektronického obchodu sú v Google Analytics opäť v pravom stĺpci – PREHĽADY – v záložke KONVERZIE – Elektronický obchod – Prehľad
Pozrieme štatistiku na dennej báze – Miera konverzie elektronického obchodu (MKEO). V našom prípade je MKEO vo výške 5,49%, čo je veľmi dobré číslo. Zo štatistík vidíme, že priemerná hodnota objednávky je vo výške 43,61 €. Zároveň si môžeme skontrolovať množstvo predaných produktov, čo je v našom prípade 502 a celkové výnosy za dané obdobie predstavovali 1 788,21 €.
IV. Najčastejšie chyby
a.) Prekrytie konvezií
Medzi časté chyby v nastavení Google Analytics patrí súbeh konverzií. Vtedy elektronický obchod nemeria výšku transakcií, nakoľko sa prekrývajú dva zadané ciele – konverzia s fixnou peňažnou hodnotou a konverzia elektronického obchodu.
Konverzia s peňažnou hodnotou cieľa
Pokiaľ chcete merať len dokončené konverzie stačí nastaviť jednoduchý cieľ, potvrdenie objednávky a zvoliť číselnú hodnotu. V našom prípade má konverzia fixnú hodnotu 0,02 €.
Konverzia elektronického obchodu
Ak chcete zobraziť výnosy transakcie, VYPNITE HODNOTU CIEĽA (v našom prípade 0,02 €) a použite Sledovanie elektronického obchodu a prehľady. Postup sme rozviedli v článku I. Spustenie elektronického obchodu v nástroji Google Analytics.
Hodnota cieľa konverzie vypnutá. Ukončíme kliknutím na tlačidlo ULOŽIŤ
a.) Zle zadaný cieľ konvezií
Pri tejto chybe dochádza vtedy, keď sa nesprávne zadá URL adresa cieľa. V prípade webovej stránky zadajte len poslednú časť URL za posledným lomítkom adresy napríklad: /podakovanie.html, nie celú adresu www.example.com/podakovanie.html. V našom prípade sme zvolili Regulárny výraz a /kontrola-objednavky/order-received/
Následne dáme OVERIŤ CIEĽ a zistíme, či máme správne nastavené konverzie. V našom prípade máme konverzný pomer 0,75%, čo je znakom, že konverziu máme správne nastavenú.
Ak chcete poradiť, ako správne nasadiť Google Analytics pre WooCommerce integráciu alebo máte akúkoľvek otázku ohľadom Google Analytics píšte priamo na jc@s4y.sk
Alebo volajte: 0907 723 203
Prečítajte si aj: Ako vytvoriť grafiku na svoj YouTube kanál
Autor: Jozef Čičmanec
Zdroj: WordPress, Pixabay.com, Google Analytics