5. novembra 2020 Solution

Facebook pripravuje veľkú zmenu

Mnohí si už stihli všimnúť, že Facebook začal pod počtom Páči sa mi to (LIKE) uvádzať počet sledujúcich (TOTAL FOLLOWS). Písali sme o tom už v článku: Aký je rozdiel medzi LIKE a FOLLOW na Facebooku


 

Čo to znamená

Facebook chce umožniť užívateľom väčšiu kontrolu nad konkrétnymi príspevkami (postami) od stránok, ktoré sledujú. V praxi to znamená, že fanúšikovia vašej stránky si môžu zvoliť aký obsah im má Facebook zobrazovať vo Feede (Novinkách).

Poďme k jadru veci

Počet fanúšikov (PAGE LIKE) bude z tohto pohľadu tak trochu zavádzajúcou metrikou úspešnosti stránky. Facebook preto ďalej pracuje na novom dizajne firemných stránok, ktorý odstráni počet Páči sa mi to (LIKE) a nahradí ho počtom sledujúcich. Ten totiž Facebook považuje za presnejšiu metriku skutočného dosahu (Reach).

Ak si doteraz mysleli tí, čo kupovali Facebook stránky s určitým počtom LIKE, že získajú relevantných budúcich zákazníkov, tak týmto krokom Facebooku dostane ich vízia výrazné trhliny. Nakoľko samotní sledovatelia sa jednoducho neželaného obsahu zbavia.

Zhrnieme: Facebook v blízkej budúcnosti nahradí vo firemných stránkach počet LIKE počtom FOLLOWS.

Odporúčanie: Začnite už teraz so svojimi sledujúcimi (nie fanúšikmi) komunikovať nové nastavenia Facebooku pre sledovanie príspevkov, videí, live videí a ponúk. Zabezpečíte si tak lepší engagement a dosah príspevkov.

 

Zdroj: Facebook Marek Hamšík, Facebook Petra Vlhová, NewsFeed.cz, Pixabay.com, Facebook For Business, 
Text: Jozef Čičmanec, SEO media

,